dimecres, 14 de setembre del 2011

Saltimbocca de pollastre a la romana

Si llegeix aquesta entrada un italià li pot agafar un cobriment en llegir que fem una saltimbocca amb pollastre en comptes de vedella, però el nostre convidat d'ahir al vespre es de Vilanova i de total confiança. Davant la manca d'idees per a composar el menú vaig consultar el blog de El País "El comidista" i sorpresa: l'entrada d'ahir no només era fàcil de fer, sinó que a més teníem l'avantatge de tenir tots els ingredients a casa, inclosa la sàlvia fresca. Dit i fet.


Ingredients

1 pit de pollastre per persona
Pernil serrano
Sàlvia fresca
Vi dolç
Mantega
Sal i pebre
Oli.

1. Talleu els pits de pollastre en filets ni massa prims ni massa gruixuts. Cobriu cada filet amb un tall de pernil i claveu-hi un parell de fulles de sàlvia. Si les fulles són petites com era el cas de les nostres (molt aromàtiques, això sí) n'hi haureu de clavar tres o quatre.

2. En una paella gran escalfeu una mica d'oli. Quan estigui molt calent hi poseu els talls de pollastre anant amb compte que no es facin massa. Salpebreu per la banda que no hi hagi el pernil. I, sobretot, aneu amb compte de no coure'ls massa per la banda del pernil.

3. Retireu els filets i, a la mateixa paella, aboqueu el vi dolç i rasqueu amb una cullera de fusta fins que s'hagi reduït a la meitat. Abaixeu el foc, afegiu mantega i remeneu fins que es faci una salsa més o menys espesa. Sempre s'hi pot afegir una culleradeta de maizena. Torneu els filets a la paella i doneu-los un parell de voltes. Servir immediatament acompanyat d'una mica d'arròs blanc.

Consells

Jo vaig fer servir les mides que proposava la recepta (100ml de vi i 50g de mantega) i amb prou feines em va quedar salseta (com podeu veure a la foto). No us talleu, que s'hi pugui sucar pa o l'arròs. Com que de totes maneres la preparació de la salsa és independent de la dels filets, no passa res si no guerden proporció. Com que no teníem vi dolç a mà vam fer servir porto blanc. No va quedar malament, però estic convençut que amb un moscatell haguès quedat millor.

Bon profit!

2 comentaris:

  1. Ei, té bona pinta.. i fins i tot jo ho puc fer... potser ho faré pel meu aniversari!!!

    ResponElimina
  2. Molt bona pinta, jo no tinc aquest nivell ni que visqués 100anys.

    ResponElimina