dilluns, 19 de març del 2012

Vieires amb sopa de verdures i curri suau

L'altre dia, fullejant una revista en un restaurant, vaig trobar aquesta recepta per fer les vieires d'una manera diferent. El més difícil de la recepta va ser arrencar la fulla de la revista sense que els amos del restaurant o la resta de clients se n'adonessin. Us la deixo per tal que en gaudiu.


Ingredients per a 4 persones

4 o 5 vieires per cap
2 dl de brou
1 llima
2 cullerades de cada verdura tallada a daus o a tires. Jo hi vaig posar pebrot, pastanaga, blat de moro baby i ceba tendra. Se m'acut que s'hi pot posar mongeta rodona, porro...
2 dents d'all
1 cullerada de cafè de pasta de curri vermell
1 cullerada de cafè de gingebre
200 ml de llet de coco
Oli d'oliva
Coriandre fresc en fulla
Sal i pebre

Escalfeu oli en un wok i, quan estigui ben calent, afegiu l'all picat, el gingebre picat o rallat i la ceba. Saltejeu-ho una estoneta i afegiu la resta de verdures. Saltejeu-ho tot a foc fort i salpebreu. Al cap d'una estona, sense que les verdures es coguin massa, tireu-hi el brou i la llet de coco, i després la cullerada de curri i una mica de suc de llima.

En una paella amb oli ben calent saltejeu les vieires 2 minuts de cada costat. Sal i pebre. Retireu-les del foc i poseu-les sobre paper de cuina per tal que perdin l'oli sobrer.

En un plat fondo disposeu les vieires i al mig hi poseu unes cullerades d'aquesta sopa de verdures amb curri. Decoreu amb unes fulles de coriandre picat.

L'altra gran dificultat d'aquest plat, a més d'arrencar la fulla de la revista, és que no es refredi. La recepta deia que es servís en plats escalfats, però em sembla exagerat. El que vaig fer va ser preparat primer les verdures amb curri i, quan vaig posar a fer les vieires, fer-li una última bullida. Això sí, servir i menjar immediatament!

Bon profit



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada